Zo bereik je Route Mobiel

Contactgegevens

Postadres

Route Mobiel
Postbus 600
1800 AP Alkmaar

Bezoekadres

Route Mobiel
Burgemeester Rijnderslaan 7
1185 MD Amstelveen

Alarmcentrale

Bellen bij Pech óf ernstige problemen, ziekte en overlijden in het buitenland.
020 - 6 515 115

Klantenservice

072 - 5 185 640 (maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur en zaterdag van 10:00 – 16:00 uur)

Contactformulier

Voor een snelle afhandeling stuur je een bericht bij voorkeur via het contactformulier.

Route Mobiel

Route Mobiel, is een handelsnaam van Reaal Schadeverzekeringen N.V., statutair gevestigd te Zoetermeer, ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder dossiernummer 37010992 en in het Wft-register van de AFM onder vergunningnummer 12000468.

Pechmelding? Bel de alarmcentrale

Bellen bij Pech óf ernstige problemen, ziekte en overlijden in het buitenland.

020 - 6 515 115

Geen pechmelding of ernstig probleem, maar wel een vraag? Neem contact op met onze klantenservice: 072 - 5 185 640

Of maak gebruik van het contactformulier.

Voor onze dove en slechthorende klanten geldt een speciaal traject voor pechmelding.
Klik hier voor de handleiding.

Klacht indienen

Route Mobiel hecht grote waarde aan haar klanttevredenheid. Wij doen er dan ook alles aan om onze service aan je verwachtingen te laten voldoen. Ben je desondanks niet 100% tevreden dan kun je de volgende stappen ondernemen.

Klachten, geschillen en claims die betrekking hebben op de totstandkoming en uitvoering van deze overeenkomst kunnen per e-mail of schriftelijk worden ingediend. Per e-mail kun je gebruik maken van het contactformulier.

Stuur je liever een klacht per post? Deze kan worden verzonden aan:

Route Mobiel
T.a.v. de Directie
Betreft: Afdeling Klachtenservice
Postbus 600
1800 AP Alkmaar

Wij verzoeken je om altijd de volledige informatie mee te sturen (o.a. kenteken, mogelijke facturen, rekeningnummer, etc.).

  • Na ontvangst van je klacht ontvang je een ontvangstbevestiging met daarin de doorlooptijd van de behandeling van de klacht (max. 10 werkdagen). Mocht deze datum niet worden behaald, dan ontvang je hierover uiteraard ook bericht van ons.
  • Wij zullen er alles aan doen om je klacht naar tevredenheid op te lossen. Je ontvangt onze reactie altijd schriftelijk, tenzij anders wordt afgesproken. Om tot een juiste reactie te komen, nemen wij indien nodig ook contact op met de Route Mobiel Alarmcentrale en/of de door haar ingezette pechhulpverleners.
  • Wanneer de reactie op een klacht na het doorlopen van de klachtenprocedure niet bevredigend is én je een consument bent in de zin van de reglementen van het KiFiD, kun je - binnen drie maanden na de datum waarop de directie een standpunt heeft ingenomen - je wenden tot:

    Klachteninstituut Financiële Dienstverlening ('KiFiD')
    Postbus 93257
    2509 AG Den Haag
    Telefoonnummer 0900 - 3552248
    www.kifid.nl
    Voor meer informatie over de klachten- en geschillenprocedure en de daaraan verbonden kosten wordt verwezen naar (de website van) het KiFiD.
  • Wanneer je geen gebruik wilt maken van de hiervoor genoemde klachtenbehandelingmogelijkheden, of wanneer de klachtenbehandeling of uitkomst daarvan voor jou niet bevredigend is, kun je het geschil inhoudelijk voorleggen aan de bevoegde rechter, tenzij er sprake is geweest van een bindend advies.

Controle

Voordat we je aanvraag accepteren, willen we eerst nog een paar dingen van je weten. Bijvoorbeeld je verleden bij een andere verzekeraar. Past je schadedossier op een A4-tje dan is er niets aan de hand. Leest je dossier als een avonturenboek dan kunnen we je aanvraag op grond van ons fraudebeleid afwijzen.

Streng bij de deur

Waarom zijn we zo nieuwsgierig? We willen graag inschatten hoe groot de kans op schade zal zijn. Op deze manier blijft onze portefeuille gezond en de premie laag.

Dit zijn de zaken die we controleren:

  • Je naam en adresgegevens. Zo checken we of jouw adres een zakelijk adres is of een particulier woonadres.
  • Gaat het om een zakelijk adres dan raadplegen we het KvK-register.
  • Past de door jou aangevraagde verzekering binnen de risico's die we willen verzekeren. Bij een autoverzekering checken we je schadevrije jaren, of je auto niet te duur of te zwaar is en of je ouder bent dan 25 jaar.
  • Hoe is je betaalgedrag? We willen weten of je in de afgelopen 3 jaar te maken hebt gehad met een incassobureau of een deurwaarder.
  • Is je auto een tijdje niet verzekerd geweest? Dit vragen we na bij de RDW (Rijksdienst voor het wegverkeer).
  • Zijn er bijzonderheden over jou bekend in de overkoepelende database van Nederlandse verzekeraars?
  • Kom je voor op de EU-sanctielijst?

Niets aan de hand

Bij de meeste klanten gaat het sein op groen. Is dat bij jou ook zo dan ben je van harte welkom. Je polisblad en de polisvoorwaarden zijn naar je onderweg.

Licht op rood

Bij een kleine groep klanten komt een negatieve aantekening naar boven. Na een onderzoek kunnen we besluiten om de aanvraag af te wijzen. Als dit het geval is, ontvang je van ons een bericht met uitleg.

Bel mij terug

Vul je gegevens in en we bellen je gratis terug.

Onze pechhulpverleners

Route Mobiel Social

U vindt Route Mobiel ook op de sociale media kanalen. Bekijk ons ook eens op deze media.



Route Mobiel Pechhulp App

  • Download de Route Mobiel Pechhulp app voor de iPhone
  • Download de Route Mobiel Pechhulp app voor de Android

Wat zeggen anderen

Nog meer zekerheid

Klanttevredenheid *

8,2
Elk jaar vraagt Route Mobiel aan al haar klanten hoe zij ons beoordelen. Uit het Klanttevredenheidsonderzoek scoort Route Mobiel scoort een 8.2 van 10 gebaseerd op 1.713 beoordelingen.

* Resultaten januari t/m december 2016.